Strategia marketingowa

Nie przeczytasz tutaj specjalistycznego tekstu o tworzeniu strategii marketingowych, przeczytasz za to nasze opowiadanie…. 

#HISTORYJKAOD3M

Opowiadanie: Kapitalny Kapelusz (czyli jak strategia wpływa na Twój biznes) 

Pewnego razu, w małym miasteczku, właściciel sklepu z kapeluszami, pan Kowalski, postanowił założyć profil swojego biznesu na Facebooku. Był przekonany, że wystarczy wrzucić kilka zdjęć kapeluszy i klienci zaczną tłumnie przychodzić. Niestety, rzeczywistość okazała się bardziej skomplikowana.

Pierwszy post pana Kowalskiego brzmiał: „Cześć, mamy kapelusze. Dostępne już w sprzedaży!.” Zdjęcie przedstawiało kapelusze ustawione na półce, a w tle widać było śpiącego kota. Reakcje? Trzy polubienia, wszystkie od członków rodziny pewnie to skądś znacie). 

Zdesperowany pan Kowalski postanowił poprosić o pomoc swojego syna, Marka, który był „ekspertem” od internetu, bo raz wrzucił mema na Reddita, zdobywając aż pięć upvote’ów. Mareczek zasugerował zmianę strategii. „Tato, musisz zaangażować ludzi, pokazać im, dlaczego potrzebują kapeluszy. No i wrzuć coś śmiesznego.”

Zainspirowany radą syna, Pan Kowalski napisał nowy post: „Czy wiedzieliście, że noszenie kapelusza może zwiększyć IQ o 10 punktów? Nie? My też nie, ale warto spróbować!” Do postu dołączył zdjęcie kota w kapeluszu z podpisem: „Inteligentny kot wybiera tylko najlepsze kapelusze!” Reakcje? Dziesięć polubień, ale żadnych nowych klientów.

Pewnego dnia, przez miasteczko przejeżdżała Milena z 3M i przypadkiem trafiła na sklep Pana Kowalskiego. Od razu sprawdziła informacje o sklepie w Googl’u i profilach SoMe. Postanowiła uraczyć właściciela dobrą radą. Przeprowadziła audyt, stworzyła spersonalizowaną strategię komunikacji i wprowadziła nowe podejście do prowadzenia profilu.

Pierwszy post po zmianach brzmiał: „Poznajcie nasze kapelusze! Dziś nasz sklep odwiedził Janek, który dzięki naszym kapeluszom stał się gwiazdą lokalnego festynu. Sprawdźcie nasze nowe kolekcje i dołączcie do naszej społeczności modnych głów!” Zdjęcia były profesjonalne, z żywymi kolorami i uśmiechniętymi klientami.

Za kilka dni, pojawiła się także relacja – nagrano żonę P. Kowalskiego, która w trakcie upałów poszła na spacer do sklepu. Kręciło jej sie w głowie, zasłaniała oczy przed słońcem. Nagle wyjęła z torby kapelusz, który ochronił ją przed uczuciem gorąca i sprawił, że jej samopoczucie polepszyło się o 100 razy!.

Kolejna relacja dotyczyła gry “Zgdanij, jak nazywa się ten kapelusz” – widniało zdjęcie z pewnym typem kapelusza a obok był owoc melon. 

Reakcje? Ponad 100 polubień posta, 20 udostępnień i pięciu nowych klientów tego samego dnia. Dodatkowo Kowalski zyskał około 20 nowych obserwujących. 

Od tego czasu sklep z kapeluszami kwitł, a pan Kowalski stał się lokalnym guru od social mediów. Zaczął planować content i zrozumiał, że plan działania to niezbędna rzecz w zarządzaniu firmowymi profilami. 

UWAGA: Nie zajmujemy się pisaniem opowiadań 

Chyba, że ktoś nam dobrze zapłaci. 

Jak tworzymy strategię dla Ciebie?

01

Etap1: #Brief

Wypełniasz brief z pytaniami, który wysyłamy w formie ankiety online.  

02

Etap2: #Pogawędka

Umawiamy się na spotkanie i konsultujemy. Omawiamy brief i Twoje potrzeby oraz dotychczasowe działania. 

03

Etap3: #Strategia

Tworzymy strategię formie prezentacji multimedialnej (zazwyczaj plik pdf). 

04

Etap4: #DopinanieTematu

Spotykamy się ponownie, by omówić projekt i wprowadzić ewentualne poprawki.

05

Etap5: #Działamy

Po kilku tygodniach dajesz nam znać, jak wdrożony plan działania się sprawdza.(chyba, że długoterminowo to MY realizujemy strategię).